עיצוב גינות עם דק בצהלה

מה לעשות אם לא רוצים דשא טבעי בגינה?

הוא אומנם יפה וטבעי, אך דורש המון השקעה, זה לא מתאים לי
חלק מבעלי הבתים מעוניינים להקים גינה יפה שאינה מכילה דשא טבעי, הסיבה לכך היא שדשא טבעי זקוק לתחזוקה, השקעת זמן והשקעה כספית. כדי לשמור על מדשאה יפה וירוקה יש להקפיד על דישון, גיזום, ריסוס, דילול וכמובן השקיה רבה – השקעה זו לא מתאימה לכולם. הבשורות המשמחות הן שניתן ליהנות מגינה יפה ומטופחת גם ללא דשא טבעי.

עיצוב גינה פרטית עם דשא

פתרונות לבעלי בתים שלא מעוניינים בדשא טבעי

אם אינכם מעוניינים להקים גינה עם דשא טבעי, תוכלו לעצב את הגינה באמצעות אלמנטים שונים ומרשימים שיעניקו לגינה מראה מזמין ונעים במשך כל השנה.

להלן 8 אפשרויות הקיימות לעיצוב גינה ללא דשא טבעי:

1. חיפוי באמצעות דק – חיפוי דק לגינה יוצר תחושה נעימה, מזמינה וכפרית. ניתן להשתמש בדק כדי להגביה את פני השטח ולצור משטח נעים ונוח. כיום ניתן לבחור בין מגוון סוגים של דקים כאשר הדקים הנפוצים הינם: איפאה ואורן, את הדקים הללו יש לתחזק רק פעם בשנה.

גינה מעוצבת בצהלה עם דק אורן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. חיפוי באמצעות ריצוף אבן – ריצוף אבן יוצר מראה ייחודי ומעוצב. כיום ניתן לבחור בין מגוון אפשרויות, כמו למשל: אבנים מפירוק מבנים בחו"ל, אבנים סינטטיות, בזלת, צפחה בגוונים שונים, כורכר, גרניט ועוד. חיפוי אבן טבעית הינו האופציה המומלצת. כמו כן, ניתן להשתמש באבנים כדי לצור שבילים ולתחום אזורים.

הגינה של איתי והדר עם רצפה חיפוי אבן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. חיפוי באמצעות בטון אדריכלי – מעצבי פנים רבים בוחרים בחיפוי של בטון אדריכלי אשר קיים במגוון רמות גימור, גוונים וסגנונות. הבטון האדריכלי מכיל את התכונות של הבטון אך ניחן במראה אסתטי ומרשים.
4. חיפוי באמצעות בומנייט – בומנייט הינו ריצוף בטון אשר רשום כפטנט. הבומנייט עמיד וחזק מאוד, לא דורש הרבה תחזוקה, קל להתקנה וניחן במראה טבעי, חלק ואיכותי. נוסף על כך ניתן לצור איתו אפקטים יפיפיים שלא ניתנים לייצור על ידי חומרים אחרים.
5. יציקת בטון – הבטון ניתן לייצור במגוון מרקמים – ניתן לייצר בטון סרוק, צרוב, מוחלק ועוד. במידה ובוחרים במרקם מוחלק חשוב לבחור בבעל מקצוע שמתמחה בתחום. מעבר לזאת, מתאימה יציקת הבטון גם למשטחים שאינם ישרים.
6. חיפוי באמצעות צמחים משתרעים – במידה ולא ניתן לדרוך על השטח אפשר לשתול צמחים משתרעים כמו למשל: בידנס לבן, איזוטומה, פטוניה ועוד, רק חשוב לבחור בצמחים שמתאימים לאקלים השורר באזור. הצמחים המשתרכים יעניקו לגינה מראה צבעוני ויפה.
7. חיפוי באמצעות חול או יריעות חומר מוקצף – חיפויים אלו מתאימים למשטחים שמיועדים למשחקי ילדים ואין ספק שהם ישמחו אותם מאוד.
8. דשא סינטטי – היתרונות של הדשא הסינטטי הינם מחירו הנמוך באופן יחסי ועצם היותו חסכוני במים. כמו כן, הדשא הסינטטי יוצר מראה ירוק ואחיד במשך כל השנה, כמעט ולא זקוק לתחזוקה וקיים במגוון סוגים. למרות היתרונות של הדשא הסינטטי חשוב לזכור שמדובר על גומי שמתחמם בחודשי הקיץ, כאשר הדשא הסינטטי מתחמם לא ניתן לדרוך עליו והוא מחמם גם את הבית. מעבר לזאת, הדשא עשוי להישחק ולאבד את הצורה. במידה ובוחרים לרכוש דשא סינטטי חשוב לוודא שהוא באיכות מעולה.

החיפוי שמתאים לכם – ליצירת גינת החלומות שלכם

איך להגיע לתוצאה הרצויה ולהיות מרוצים מהגינה הפרטית?
מגוון הפתרונות הקיימים מאפשרים לכל בעל בית לבחור באופציה המתאימה ביותר ולהימנע משימוש בדשא טבעי. בחירה בדק מרשים, שימוש באבנים, צמחים משתרעים שיעניקו אווירה כפרית ומראה ירוק וכו' יוכלו לגרום לגינה להראות נפלא וכל זאת ללא תחזוקה רבה, ללא צורך בהשקעת זמן ותוך חיסכון ניכר בכספים. לפני שבוחרים את החיפוי לגינה מומלץ להתייעץ עם אדריכל שמתמחה בתחום תכנון גנים פרטיים. אדריכלות גינות הינו תחום נרחב וכדי להגיע לתוצאות הרצויות וליהנות מהגינה הפרטית חשוב להיעזר בעין מקצועית.

למידע נוסף על שירותי רפאל עיצוב גינות